Svet-Stranek.cz
mf-design

Marketingové kampaně, PR - zajímavosti, články:Kreativita především

Marketingové kampaně, PR - zajímavosti, články

Citát : "Lidí je mnoho, myšlenek je málo a jak se máme jeden od druhého odlišit?"
(Milan Kundera - Nesmrtelnost)


9.3. 2013

Nezapomenutelné reklamní spoty I.


Reklamní spoty č.1 - náhledy
Podívejte se na první sérii dnes již legendárních,
ale stále snad docela působivých a vtipných reklam- ních spotů. Určitě jste většinu z nich už viděli. Tak snad jen pro zasmání, pro oživení v paměti pár zajímavých kousků, které nás na obrazovkách bavily zhruba v posledních 15-ti letech.
Jen dodávám, že ani ty nejvtipnější reklamy nemusí
automaticky znamenat očekávaný úspěch . To, že zaujaly Vás, ještě neznamená, že oslovily cílového zákazníka... Ono často platí - čím hloupější reklama, tím větší má úspěch... ( zvlášť, když i z hlouposti se dá udělat přednost ).



Obr. 1 : Náhledy k reklamním spotům


Televizní reklamy :


1. Portál Centrum.cz
Legendární reklama s "Bobikem" - asi to nejlepší, co se u nás natočilo.
Slogan: "Běžte raději tam, kde vám rozumí!"
ZDE

2. Sýr Cheddar
Báječná reklama na skotský sýr Johna Nolana.
Slogan: "Vážně silný sýr!"
ZDE

3. Pivo Guinness
Trochu lechtivější forma, ale jinak naprosto originální nápad!
Slogan: "Rozděl se o ni s přáteli!"
ZDE

4. Zábava a volný čas - Powerleague.com
Domácí mazlíčky mám jinak rád...
Slogan: "Nakopni to v Powerleague!"
ZDE

5. Čokoládová tyčinka Japp - Mars
Již starší reklamní spot, ale určitě vás potěší (existují i jiné verze, ale tahle mi připadala nejvtipnější).
Slogan: "Extra energie, která tě posune dál!"
ZDE

6. Farmaceutická společnost Pfizer Inc.
Velmi emotivní, nápaditá, prostě skvělá reklama... (Farmaceutická společnost Pfizer Inc. si buduje svou pověst i PR aktivitami, ke kterým patří založení a propagace internetových stránek www.morethanmedication.ca na podporu zdravého způsobu života...)
Slogan: "Někdy to trvá déle než léčba"
ZDE




19.2. 2013

Oceněné marketingové kampaně - The Slowskys

Značka: Xfinity Internet

Comcast - The Slowskys (zdroj www.Effie.org)
Laskavý, odzbrojující humor a originální nápad
ukázat dvě želvy Billyho a Karolyn jako hlavní aktéry reklamního sdělení znamenal pro společnost Com- cast zásadní obrat v nesmlouvavém stupňujícím se boji o zákazníka v oblasti vysokorychlostního internetu. Marketingová kampaň vznikla vlastně ze dvou důvodů :
1. jako reakce na masivní a často diskreditující kampaň konkurence.
2. jako důsledek vzrůstajících nákladů při honbě za zákazníky ve snaze nabídnout vyšší rychlost připojení za výhodnější cenu...

Comcast vymyslela originální obsah reklamního
sdělení: Rychlejší internet? Jsou tací, kterým je to úplně jedno... Díky působivým reklamním spotům (ty želvy si prostě zamilujete) se společnost diferencovala od konkurence, navíc dokázala oslovit určitou skupinu zákazníků, pro kterou našla novou užitnou hodnotu produktu.

TheSlowskys - flash aplikace (zdroj www.stayhonest.com)
Protože se jedná o vítěze ceny Effie Awards,
marketingová kampaň společnosti Comcast musela být nejen působivá, ale i efektivní ( levná).
Jako komunikační prostředek byl zvolen internet ve
formě flash aplikací (viz obr.) - interaktivní želví svět Billa a Karolyn (reklamní spoty, obrázky, blogy, hry, stylizovaná retro atmosféra - ukázky ZDE či ZDE ) a doplňující sociální sítě např. ZDE .




Společnost: Comcast
Produkt: Xfinity Internet (vysokorychlostní internet)
Komunikační záměr: Diferencovat produkt, získat sympatie ke značce
Forma komunikace: Interaktivní webová aplikace a virální marketing
Slogan: „Rychlost. Ta není pro každého.“
Rok:2007




9.2. 2013

Oceněné marketingové kampaně - Bodygroom

Co je to Effie?

Zdroj: www.effie.org
Effie je zkratka slova Effectiveness (efektivnost) a
označuje soutěž o nejefektivnější reklamu (Effie Awards). V dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům a hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Druhé kolo je zpravidla zaměřené na kreativitu řešení (inspirativnost, nápaditost a účelnost kampaně). EFFIE překračuje hranice reklamy a tradičních médií, protože moderní marketing kombinuje různé komunikační disciplíny a využívá nová média. V České republice byl uspořádán první ročník v roce 1997, kdy AKA získala licenci od americké společnosti AMA N.Y.

Značka Philips Bodygroom

Značka Bodygroom (zdroj: www.effie.org)
Vtip, nadhled a originální myšlenka ve spojení s
nízkými náklady, to jsou hlavní přednosti marketing- ové kampaně společnosti Philips Norelco při zavádění nového výrobku na trh - holícího strojku Bodygroom pro muže.
Zajímavý kreativní nápad ukázat výsledky tělesné
hygieny touto poněkud lechtivou formou, znamenal pro společnost obrovský úspěch. Docílila značného zájmu u cílové skupiny zákazníků a zvýšení prodeje výrobků (Bodygroom přispěl k 33% nárustu tržeb celé řady). A přitom náklady na kampaň byly opravdu minimální, protože uživatelé sociálních sítí si sami ochotně přeposílali nápadité obrázky a videa... (viz založené diskusní fórum a flash ukázka reklamy : www.ShaveEverywhere.com/base.swf).
Dostat intimní záležitosti mužů do veřejných diskuzí ve spojení s novým holícím strojkem, to byl
hlavní cíl marketingové komunikace a důvod, proč byla použita právě tato internetová forma k oslovení spotřebitele (virální marketing).


Společnost: Philips Norelco
Produkt: Bodygroom (holící strojek na tělo)
Cílová skupina spotřebitelů: Muži 24-35 let
Forma komunikace: Virální marketing
Slogan: „Nyní se můžeš oholit, kde budeš chtít!“
Rok:2007